Rasva kadu madala energia, TREENER SOOVITAS…!?

Samas ei tohi taastumise huvides ära unustada valku. See viib kergesti ülesöömishoogudeni ning madalakvaliteedilisest toidust tekkivad jääkained kuhjuvad rasvarakkudes. Olulisem on, millistest allikatest süsivesikuid saadakse ja siin on kindlasti eelistatud kiudaineterikkad süsivesikud täisteratooted, puu-ja juurviljad ning kaunviljad. Personaaltreening Treening ja dieet kaalukaotusel!

Energiat nõuab ka muude organite tegevus ja kas või juuste kasv.

Kuidas treeninguetappidel toitu valida?

Energia kulutamist nendele tähtsatele funktsioonidele nimetatakse põhiainevahetuseks. Sellest vähem ei tohiks päeva jooksul energiat tarvitada. Lisaks kulub energiat meie igapäevastele tegevustele: hambapesu, söögi valmistamine, jalutamine jne. Seega kokku on ühe keskmise istuva eluviisiga naisterahva päevane energiatarvidus umbes kcal, mehel kcal.

Kõhn keharasval

Täpne vajadus kaalulangus udune silmad muidugi kaalust, vanusest, soost, geenidest, füüsilisest aktiivsusest.

Sageli juhtub aga, et saleneda soovija tarbib päeva jooksul vaid kcal ehk peaaegu poole vähem oma põhiainevahetusest, kuid ometi on kehakaaluga kimpus. Kahjuks või õnneks on organism tark. Keha ei tea, et sa üritad kehakaalu vähendada, vaid näeb, et sa ei varusta teda piisava toiduga ning võtab kaitseseisundi. Ta üritab kaalu langetamise võimalikult raskeks muuta, et hoida sind suremise eest.

Mis siis täpsemalt juhtub, kui süüa keha vajadustest tunduvalt vähem? Lihased lähevad, rasv rasva kadu madala energia Esialgu kehakaal tõepoolest langeb, kuid nii suure energiapuudujäägi korral hakkavad ainevahetusmustrid ajapikku kohanema ning see muudab kehakaalu langetamise keerulisemaks.

See mitte ainult ei tee meie põhiainevahetust aeglasemaks, vaid muudab ka füüsiliselt vähem aktiivseks. Kehaline aktiivsus võib energia säästmiseks väheneda pisikeste asjade arvelt venitamine, hüplemineilma et me ise sellest arugi saaksime. Lisaks võivad kaasneda mitmed tervisehädad.

  • ENERGIA SÖÖTADES! Energia tihedus=toiteväärtus=kvaliteet. – HORSEFOOD Estonia
  • Mida arvate madala süsivesiku-kõrge rasva sisaldusega dieetidest?
  • KUIDAS KAOTADA KEHARASVA: TEADUS, MIS TEGELIKULT TööTAB - TERVIS -
  • Kaalulangus spa nj
  • Treening ja dieet kaalukaotusel! - FitClub - Sinu terviseklubi Haapsalus ja Läänemaal
  • Kuidas poletada rasva pro ana
  • Share Harrastussportlasel on esmajoones oluline süüa tasakaalustatult, et organism saaks kõiki vajalikke toitaineid.

Näiteks menstruatsioon lakkab või muutub ebaregulaarseks. Liiga vähene söömine ei tekita organismis vajadust põletada rasva, vaid aeglustab ainevahetust ja hoiab keharasva hoopis kinni. Põhjus on väga lihtne.

Ilma korraliku kütuseta auto ei sõida…! Keha toiduvajadus. Kui toidus puudub hobusele vajalik energia, siis hakkab ta oma keha tagavarasid kasutama! On 3 loomasööda põhiklassi, milledest hobused saavad energiat genereerida: süsivesikud, rasvad ja valgud. Need on orgaaniliste ühendite liigid, kuna nende struktuurides on kolm peamist elementi: süsinik, hapnik ja vesinik.

Mida nälgiv ainevahetus kõige rohkem vajab? Tema tahab kriisiolukorras kasutada kõige paremat salvestatud energiat. Parim energiavaru on aga just keharasv. Kas ainevahetus tahab keharasva kulutada, kui ta arvab, et me nälgime? Ei taha, seda tuleb hoida kõige mustemateks päevadeks. Mis oleks aga vähem vajalik, kuid samuti sobilik energiaallikas?

Lihased, mis kulutavad niigi vähest energiat.

ENERGIA SÖÖTADES! Energia tihedus=toiteväärtus=kvaliteet.

Vajaliku energia tootmiseks hakkab organism seega lihaskiude kasutama. Rasvavarud võetakse appi alles viimases hädas. Seda eriti juhul, kui ei tehta lihastreeningut ega tarbita piisavas koguses valku.

Vähenev lihasmass viib pikas plaanis hoopis kaalutõusuni, kuna lihased on need, mis aitavad efektiivsemalt tarbitavat energiat kulutada. Niipea kui lõpetame nälgimise ja asume sööma samu portsjoneid nagu vanasti, võtame vähenenud lihasmassi ja aeglustunud ainevahetuse tõttu jälle hoogsalt juurde.

rasva kadu madala energia

Hormoonide mäng Aafrika nälgivad elanikud või anorektikud on näide sellest, et pidevalt alatoitudes me tahes-tahtmata siiski kaotame kaalu. Miks ei toimi see aga keskmise ülekaalulise inimese puhul? Dieetide pidamine ehk teatud piirangutega toitumisrežiimi järgimine lõpeb enamasti siiski vanade toitumisharjumuste juurde naasmise või näiteks märkamatu patustamisega.

Väga vähene toitainete tarbimine tekitab meie kehas stressi, mis tõstab stressihormooni ehk kortisooli rasva kadu madala energia. Kortisool muudab uinumise raskemaks, suurendab lihasmassi lagundamist ning kasvatab isu süsivesikuterikaste toitude järele.

Samal ajal langeb leptiini tase. Leptiin on meie rasvarakkudes sünteesitav hormoon, mis surub maha söögiisu tekke. Selle taseme langedes saab aju signaali, et vaja on rohkem energiat tarbida, ja söögiisu suureneb. Eri hormoonide toimel löövad välja meie salakavalad isud. Kaua sa ikka suudad nälgida, mingil hetkel lööb ellujäämisinstinkt lihtsalt välja. Seega, nn kaaluplatoos ei ole süüdi mitte ainult aeglane ainevahetus, vaid ka õhtused nõrkushetked või puhkepäevade rammusad petupäevad, mis tihtilugu jäävad meile endile täiesti märkamatuks ehk me ei taha neid tunnistada.

rasva kadu madala energia

Õhtuse veini ja snäkkidega võib paari päeva jooksul piinlikult täpselt hoitud kilokalorist saada uskumatud kilokalorit. Pikka aega näljas olnud keha oleks rumal, kui ta võimalust ära ei kasutaks ja järgmiste näljapäevade jaoks reserve ei täiendaks. Energiahulka piirates väheneb adipotsüütide ehk rasvarakkude suurus, mitte nende arv, ning nende võime keharasva salvestada jääb samaks.

Nõrkushetkedel, kui süüakse rohkem, saavad nemad üleliigse energia kohe salvestada. Sellele järgneb loomulikult järjekordne kehakaalu kosumine. Nälgida elu lõpuni? Suureks probleemiks on toidud, mida me tühja kõhuga kõige meelsamini valida armastame.

Energiat nõuab ka muude organite tegevus ja kas või juuste kasv. Energia kulutamist nendele tähtsatele funktsioonidele nimetatakse põhiainevahetuseks. Sellest vähem ei tohiks päeva jooksul energiat tarvitada. Lisaks kulub energiat meie igapäevastele tegevustele: hambapesu, söögi valmistamine, jalutamine jne. Seega kokku on ühe keskmise istuva eluviisiga naisterahva päevane energiatarvidus umbes kcal, mehel kcal.

Vere suhkrutase on madal ning enesetunde parandamiseks on vaja seda kiiresti tõsta. Suure glükeemilise indeksiga süsivesikuid nt šokolaad, saiakesed, limonaad ja transrasvhappeid sisaldavad toidud annavad vere suhkrutaset tõstes energiat ning pakuvad enamasti kõige kiiremini rahuldust.

Samas on need toidud väikese kvaliteedi ja toiteväärtusega.

Samal teemal

See viib kergesti ülesöömishoogudeni ning madalakvaliteedilisest toidust tekkivad jääkained kuhjuvad rasvarakkudes. Parem on õppida n-ö normaalselt toituma, et ei oleks mingeid dieete üldse vajagi. Tervislikuks kaalulangetamiseks piisab kilokalorilisest energiadefitsiidist. Normaalne toitumine aitab kehale tagada vajalikud toitained, hoiab ainevahetuse aktiivsema, säilitab paremini lihasmassi ning ohjeldamatud söömahood jäävad ära.

Kõige värskemad Rasva kadu madala energia uudised otse sinu postkasti Selleks, et ilma ekstreemsete dieetideta kaalu langetada, tuleks parandada oma elustiili.

rasva kadu madala energia

Lisaks toitumisharjumuste korrigeerimisele lisa oma päevaplaani ka füüsiline koormus. Mõtle, kas praeguse toitumisviisiga suudaksid elu lõpuni vastu pidada. Loomulikult nõuab igasugune muutus alguses pingutust, kuid edaspidi on seda lihtsam.

  • TREENER SOOVITAS!? - Eesti Kulturismi ja Fitnessi Liit
  • Keharasva kaotamine võib olla keeruline, kuid tööriistad, mida saate selle saavutamiseks kasutada, pole sugugi nii keerulised.
  • Kuidas treeninguetappidel toitu valida? - Jooksja
  • Kiire 1 paeva kaalulangus
  • Mida arvate madala süsivesiku-kõrge rasva | Tervisliku toitumise informatsioon
  • Kuidas suua kaera rasva poletamiseks
  • Energia ei ole materiaalne sellepärast on õige söötades sisalduvat energiat nimetada toitefaktoriks, mitte toitaineks.

Kui tundub, et ise ei saa hakkama, võid nõu küsida mõnelt toitumisnõustajalt. Söö targalt! Kui kahtlustad, et sööd liiga vähe: 1. Selgita välja oma igapäevane tegelik energiakulu ja tarbimisvajadus.

rasva kadu madala energia

Selleks võid kasutada mõnd internetipõhist toitumisprogrammi või otsida abi toitumisnõustajalt. Kehakaalu alandamiseks võiks päevane energiapuudujääk olla maksimaalselt kcal. Alusta sammhaaval. Suuremate koguste söömine võib olla harjumatu ja tekitada ebamugavustunnet.

Kui sa oled siiani harjunud väga väikesi koguseid sööma, hakka oma päevast energiatarbimist tasapisi paarisaja kilokalori kaupa suurendama. Seeläbi annad oma kehale ja isudele aega rasva kadu hd. Vali kvaliteetne ja puhas toit.

Rohkem söömine ei tähenda seda, et võid nüüd ühe portsu asemel kaks portsu friikartuleid süüa. Energiahulka tuleks kasvatada kvaliteetse toiduga: täisteratooted, puuvili, pähklid, avokaado, kala jm. Artikkel ilmus täismahus Tervis Plussi