Kas rasva poleb une ajal. Tõuseb tuju ja paraneb immuunsus

Hommikusöögi vahelejäämist pole vaja ka karta, kuna Reval-Sport kohvikust Braavo leiad endale erinevaid tervislikke ning maitsvaid roogasid. Uuringud viitavad, et roheline tee eriti vähem töödeldud taimedest annab tõuke ainevahetusele. Söödud kellaaeg ei mõjuta seda, kas süsivesikutest saadud kalorid muutuvad rasvaks. Samas on ka hea une mõttes vahe, kas oled aktiivne hommikul või õhtul. Väga ligikaudse arvuna põleme ringi 50 kalorit tunnis samal ajal kui me magame. Vanarahvas ütleb, et hommik on õhtust targem.

Arvamus Ülistame neid, kes rabavad tööd teha unetundide arvelt ja peame paratamatuseks, et meditsiinitöötajad teevad ebainimlikult pikki vahetusi. Kuid magamatus on tõsine probleem, kirjutab Maris Vainre.

Kujuta ette, et lähed tööintervjuule. Sealsed töötajad näivad nii unised, et nende pead seisavad vaid kätel püsti, kuigi klaviatuuri kõrvale on kogunenud juba mitu kohvitassi. Kööginurka jõudnud, kuuled uhkusest pakatavat jutujuppi: Kolleeg A: Ma magasin öösel ainult neli tundi, sest kirjutasin projektiaruannet. Kolleeg B: Lahe! Mul jäi eelmise nädala häkatonil üldse paar ööd vahele.

Seega need rasvapõletustrennid oleks tegelikult vist sobivamad ülekaalulistele ja algajatele, et saavad võhma juurde ja süda ei hüppa päris rinnust välja. Neid teooriaid on erinevaid, samas kogenud eesti treenerid ju ikka soovitavad madalal pulsil trenni teha. Ise teen paar korda nädalas madalaga, paar korda lühemalt ja kiirema pulsiga. Madala pulsiga trenni eeliseks tundub olevat see, et pärast ei ole nii suurt söögiisu.

Paljudele meist võib tunduda see töökultuur mitte ainult vastuvõetav, vaid ka põnev ja kaasahaarav. Umbes taolise näite tõi USA teadlane Dr Matthew Carter1, juhtides tähelepanu sellele, et magamatusega leppimise kõrval kaldume me seda ka ülistama.

KETO® öised rasvapõletuskapslid | Ultimate Beauty

Unetud ööd näivad justkui tõendina pühendumusest, töökusest ja edust. Teadusuuringud aga näitavad2,3, et tegelikkus on sellest arusaamast väga kaugel. Uni on eluliselt vajalik Magades toimub meie kehas kaks suurt muutust.

kas rasva poleb une ajal

Lihtsustades — esiteks raugeb meie kahe stressisüsteemi, hüpotalamus-hüpofüüs-neerupealiste telje ja sümpaatilise närvisüsteemi, tegevus. Sellega koos langeb kortisooli, epinefriini ja nonepinefriini sisaldus veres. Teiseks aktiviseeruvad protsessid, mis stimuleerivad rakkude kasvu ja taastumist, nt suureneb oluliselt kasvuhormooni ja melatoniini sisaldus veres.

Saad energialaengu kogu päevaks

Need protsessid aitavad meie kehal taastuda ja tugevneda. Une ajal kasvatab keha lihaseid ja lõhub rasva — kõlab nagu hea trennilisa, kas pole? Veel hoogustub magades immuunsussüsteem, mis aitab kehal võidelda viiruste, kahjulike bakterite ja mikroorganismidega. Lisaks tugevdab ja turgutab uni vaimset tervist. Unetus seevastu suurendab muu hulgas nii ärevuse- kui ka depressiooniriski.

Veelgi enam, teadlased arvavad, et vahel võib unekvaliteedi ja -kvantiteedi parandamine ravida vaimse 4s slimming ulevaated probleeme4. Unetuse majanduslik kahju Uni tõstab ka meie töövõimet: parandab mälu, kasvatab loovust, keskendumis- ja õppimisvõimet. See tähendab, et magamatus pärsib meie edu tööl ja seeläbi nii meie karjääri kui ka riiklikku majandust.

Brittide üürikeseks jäänud uni maksab RAND-i raporti järgi Kas rasva poleb une ajal majandusele umbes 40 miljardit naela aastas ehk 1,86 protsenti nende sisemajanduse koguproduktist5. Me ei tea, kui suur unekahjuauk meie riigieelarves valitseb. Mäletatavasti ei saanud me teadusrahastust tõsta ühe protsendini SKT-st.

kas rasva poleb une ajal

Võime vaid oletada, kui palju jääb meil magamatuse tõttu tegemata. Eurofoundi Ühendkuningriikides on see osakaal umbes sama: 39,6 protsenti6.

KUI SööTE õHTUSööGIKS SüSIVESIKUID, KAS TEIE KEHA MUUDAB NEED RASVAKS? - TERVIS -

Kas rasva poleb une ajal une tagamisest Selleks, et me end terveks, õnnelikeks ja produktiivseteks magaksime, saab meist igaüks midagi ära teha. Esimene samm on tagada isiklik unehügieen7 ehk harjumused ja keskkond, mis toetavad regulaarselt piisavalt pikka uneperioodi.

Aga ainult sellest ei piisa. Me oleme inimestena sotsiaalsed olendid ja kuuletume tavadele ja normidele, mida enda ümber täheldame8,9.

Me vaatame oma kolleegide-tuttavate järgi, kas on okei reede õhtuti kell viis kontori uks enda järel lukku panna ja kasvõi juba kell 22 endale tekk peale tõmmata.

Nii on oluline taibata, et paljudel meist on võimalus väikeste sõnumite kaudu teistele enda eest hoolitsemine lihtsamaks teha. Alustame elementaarsemast.

Kui möödapääsmatu on panna tähtaeg esmaspäeva hommikul kella üheksaks? Kui see on reede pärastlõunal, siis kaitseb see une- ja vaba aega neil, kellele nädalavahetused peaksid tähendama puhkust. Kui suur on meie ühine hüve, kui pakkujatel on üks põhjus vähem puhkeajal tööd teha? Riigihangete registris on viimase kolme nädala jooksul avaldatud hanget. Neist 38 protsendi tähtaeg on esmaspäevane päev ja kahel Neist omakorda viiekümne neljal juhul on tähtaeg kell 10 või varem.

Kuivõrd pärsiks see avaliku sektori tööd, kui need tähtajad oleksid eelneval tööpäeval kell 15? Leidub ameteid, kus on raskem end regulaarselt välja magada. Siin on riik teinekord appi tulnud.

Eripakkumine lugejale

Kaitsmaks teatud töötajate õigust igapäevaselt tööst taastuda, on loodud seadusi või määruseid, näiteks kaugsõiduautojuhtidele Kahjuks pole selline tugi universaalne.

Muu hulgas peame normaalseks, et arstid ja õed mitte ainult ei tööta ebainimlikult pikki vahetusi, vaid on kord öövalves, siis päeval tööl.

See on hea valem unedefitsiidi tagamiseks. Jah, ööpäevaringne arstiabi on elu ja surma küsimus, aga kas ikka oleme selle korraldanud viisil, mis vaid hädavajalikul määral riskib meditsiinitöötajate ja patsientide heaolu ning tervisega? Inimese valmidust oma unevajadust kaitsta mõjutab ka see, kuidas me omavahel ja meedias räägime neist, kes tunnistavad, et peavad töö tegemiseks unest loobuma. Kas seame nad eeskujuks või püüame neid toetada, vähendades nende kohustusi, et nad saaksid igapäevaselt piisavalt taastuda?

Kas see on olnud valik, mille nad on teinud paratamatusest või siirast entusiasmist? Võib-olla on neil harukordselt väike unevajadus. Sel juhul ei peaks me püüdlema nende moodi olla samamoodi nagu meist enamus ei võtaks endale eesmärgiks kuuluda maailmas lühimate inimeste hulka.

Magamatus on meile isiklikult ja tõenäoliselt ka Eestile tervikuna liiga tõsine probleem, et selle ees silmad kinni pigistada. Me peame õppima enda ja teiste une- ja puhkamisvajaduse suhtes tähelepanelikumad ja hoolivamad olema.

Uni on regulaarselt esinev muutus teadvusesmilles väheneb kontakt ümbritsevaga. Kes magab, see sööb. Gaskooni vanasõna Alexandre Dumas vanema romaani " Kolm musketäri " andmeil [Hartenfels:] Me arvame küll, et me teame, kuhu me läheme ja mida otsime.

Mida sa täna teed, et sul tuleks hea uni? Short- and long-term health consequences of sleep disruption. Nat Sci Sleep. The effects of improving sleep on mental health OASIS : a randomised controlled trial with mediation analysis.

kas rasva poleb une ajal

The Lancet Psychiatry.